Opony całoroczne Yokohama Geolandar A/T G015 w rozmiarze 265/60 R18 119/116S OWL
Opony całoroczne Yokohama Geolandar A/T G015 265/60 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 265/60 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 265 mm). Wysokość profilu to 60 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 159. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali. Indeks nośności modelu Yokohama Geolandar A/T G015 265/60 R18 to 119/116, a indeks prędkości S. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, E w kategorii oporów toczenia i 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 265/60 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak BMW Seria 4, Mini Countryman, Ford Kuga, VW Touareg, Mercedes Klasa M czy Subaru Forester. Konstrukcja opon wielosezonowych Yokohama Geolandar A/T G015 265/60 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Opona 4×4 / SUV
Geolandar A/T G015 w rozmiarze 265/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4×4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover są bardzo często poszukiwane przez kierowców ze względu na rosnącą popularność tego typu samochodów. Bardzo często mają rant ochronny felgi lub technologię Run Flat, jeśli budowa samochodu tego wymaga. Auta typu SUV mają większą masę i wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do aut SUV mają wyższą nośność i bardziej sztywne ściany boczne. Bieżniki są takie same, jak w modelach osobowych (często nazwa opony ma tylko dopisek SUV w ramach jednego modelu).
Klasa – premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu
Opony firmy Yokohama pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Yokohama, Pirelli, Goodyear, Continental, Michelin, Nokian, Dunlop czy Hankook. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna opon Geolandar A/T G015 265/60 R18 czyli ocena spalania, hałasu i hamowania
Spalanie paliwa – ocena E Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę – „E” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskały jeszcze 22 inne produkty spełniające kryteria – opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa). Hamowanie na mokrym – ocena C Skala od A do G umieszczona po prawej stronie unijnej etykiety na opony, określa długość hamowania na mokrej nawierzchni. To niezwykle ważny parametr decydujący o bezpieczeństwie, dlatego wielu kierowców wybierających ogumienie do swojego auta, zwraca na niego szczególną uwagę. Litera A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (klas D i G nie stosuje się przy oponach do samochodów osobowych). Różnica drogi hamowania pomiędzy poszczególnymi klasami wynosi ok. 3 metrów, co oznacza, że opony z oznaczeniem A zatrzymają się przy tej samej prędkości o 18 metrów szybciej niż te klasy F. Identyczną notę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających wytyczne – opony 265/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon). Hałas na zewnątrz – 73 dB Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego.
Firma Yokohama
Opony Yokohama są doceniane przez użytkowników na całym świecie ze względu na maksymalne osiągi, zastosowanie innowacyjnych technologii, a także najwyższą jakość wykonania. Historia tej japońskiej firmy dostarczającej opony do różnorakich pojazdów (od samochodów osobowych po samoloty) sięga aż 1917 roku. Jej nazwa została zaczerpnięta od miejsca w którym powstała – miasta Jokohamy. Obecnie siedziba spółki, która zajmuje siódme miejsce na świecie pod względem producentów technologii gumowej, mieści się w Tokio.
Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Yokohama Geolandar A/T G015 265/60 R18 119/116 S? Poznaj jej wady i zalety
Model Geolandar A/T G015 (Yokohama) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym obie połowy bieżnika są takie same. W związku z tym można je dowolnie zamontować na feldze, gdyż strona czy kierunek toczenia opony nie mają tu wpływu na właściwości jezdne. Takie opony łatwo przekłada się na samochodzie, do ich największych zalet należą też większa odporność na zużycie i niższe koszty produkcji. Z drugiej strony bieżnik symetryczny zapewnia bardzo przeciętne właściwości jezdne (szczególnie przy wyższych prędkościach). W związku z tym jest obecnie stosowany głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Oznaczenia 119/116S, OWL oraz 3PMSF, LT, M+S
Napisy „119/116” oraz „S” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1360/1250 kg) oraz prędkości (do 180 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF – płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, LT – ang. Light Truck, opona może być stosowana również przez lekkie ciężarówki, M+S – ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz OWL – ang. Outlined White Letters. Oznacza oponę z literami zarysowanymi białymi konturami.
Opona na sezon letni oraz zimowy
Yokohama Geolandar A/T G015 265/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons”, „Quatrac”, „All Season”, „All Weather” itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.
Gwarancja na opony Geolandar A/T G015
Zanim zdecydujesz się skorzystać z gwarancji producenta udzielonej na opony, sprawdź, czy usterka, która w nich powstała nie jest wynikiem nieprawidłowej eksploatacji czy też uszkodzeniem mechanicznym. W przypadku opon Yokohama gwarancja udzielana jest na 5 lat od daty produkcji i obejmuje wady fabryczne. Po zauważeniu usterki wystarczy zgłosić ją w punkcie zakupu opony, następnie sprawa może zostać w ciągu 14 dni przyjęta przez sprzedawcę, bądź przekazana do producenta. Od tej chwili Yokohama ma 90 dni na wydanie decyzji dotyczącej reklamacji.
katalog ap, 144 p, honda civic 4 sedan, mondeo 2006, czujniki parkowania golf 6, zacisk hamulcowy kia ceed tył, lampy tył vw t4, opony 215, toyota rav 4 2005, audi a3 2.0 tdi 170km, tani pick up, opel katalog części po vin, honda crv 4, peugeot partner 2015, webasto 1533, kompresor 12v 10 bar
yyyyy