Nokian Line
Nowe opony letnie High Performance Nokian Line doskonale sobie radzą w szybko zmieniających się warunkach drogowych latem. Innowacyjne rozwiązania takie jak lamelki Cross-Block i faliste rowki zapewniają Nokian Line doskonałą sterowność i dobrą przyczepność, nawet na śliskich i mokrych nawierzchniach w deszczowych warunkach. Ta nowa opona, specjalnie zaprojektowana do samochodów rozwijających dużą moc, zachwyca swoim stabilnym prowadzeniem i dzięki niej od wczesnej wiosny aż do późnej jesieni jazda jest bezkompromisowo bezpieczna i wygodna.
Rowki retencyjne (Swoop Grooves)
Według badań, deszcze jako zjawiska pogodowe, powodują najwięcej wypadków drogowych w okresie letnim. Gwałtowna burza zwiększa ryzyko czasowej utraty kontroli nad pojazdem. Istotną przyczyną powstania tego ryzyka jest utrata przyczepności lub groźba aquaplaningu, co może spowodować, iż kierowca zmieni się w obserwującego pasażera.Zaprojektowane przez Nokian Tyres specjalne rowki w oponach letnich poprawiają przyczepność na mokrej nawierzchni oraz zapobiegają aquaplaningowi nawet w trudnych warunkach pogodowych. Rowki retencyjne znajdują się w rowkach poprzecznych zewnętrznego barku opony. Te eliptyczne rowki zatrzymują więcej wody, ponieważ zwiększa się pojemność rowków poprzecznych. Ich kształt sprawia, że oponę cechuje doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, nawet jeśli jest już zużyta. Wraz z zużyciem opony pojemność większych rowków nie maleje, wręcz przeciwnie – wzrasta.
Lamelki Cross-Block
Lamele Cross-Block na centralnym żebrze odgrywają podwójną rolę. Lamele Cross w pobliżu barku zewnętrznego współpracują ze sztywnym żebrem zapewniając oponie stabilność w każdych warunkach. Elastyczne lamele Cross od wewnętrznej strony barku zapewniają łagodny kontakt z podłożem, zmniejszając w ten sposób opory toczenia i poziom hałasu. Kąt i objętość rowków ukośnej lamelki Cross są zoptymalizowane.Na mokrej nawierzchni lamelka Cross jest podwójnie skuteczna w zapobieganiu aquaplaningu: gromadzi wodę w kontakcie z nawierzchnią i przyspiesza jej usuwanie do głównych rowków.
Elastyczna podwójna podpora bloków bieżnika
Precyzję jazdy poprawia elastyczna, podwójna podpora bloków na barku zewnętrznym. Podwójna podpora uruchamia się podczas dynamicznej jazdy, zapewniając dodatkowe wsparcie, gdy klocki bieżnika obracają się względem siebie usztywniając oponę. Podczas jazdy w normalnych warunkach podpora wygina się i zmniejsza opory toczenia oraz zużycie paliwa. 20-stopniowe skosy na ściankach rowków podpierają okolice barku i zapewniają doskonały komfort jazdy na zakrętach, przy zmianie pasa i podczas manewrów wyprzedzania.
golf 4 2000, a3 2009, czyszczenie dpf gdańsk, 225 /50 r18, czujnik iat ford, opony 215/70 r16 całoroczne, ford usa focus, renault master 2014, jak dziala samochod, marka lexus, hyundai i10 1.1 co ile wymiana rozrządu, katalizator nissan almera n16, audi a4 b9 2016, koncowki drazka passat b5, gbox logowanie
yyyyy